Zwiększyć sprzedaż
W przedsiębiorstwach produkcyjnych i handlowych, sprzedaż jest głównym obszarem działalności, generującym przepływy pieniężne oraz przychody. Dobra kondycja sprzedaży w firmie rzutuje na całokształt przedsiębiorstwa.
Korzyści ze zwiększenia sprzedaży
- Silniejsza pozycja negocjacyjna względem dostawców i odbiorców
Dzięki wzrostowi sprzedaży Twoja firma staje się atrakcyjnym klientem dla dostawców, co umożliwia uzyskanie bardziej korzystnych warunków zakupu. Twoi odbiorcy również muszą się bardziej liczyć z Twoją firmą, bo wybór konkurencyjnych ofert jest ograniczony.
- Wyższe zyski
Zwykle wzrost sprzedaży, jeżeli tylko nie odbywa się poniżej kosztów produkcji lub zakupu, przynosi dodatkową marżę, co przekłada się na zyski z działalności.
- Wzmocnienie firmy względem konkurencji
Większe firmy są mniej zagrożone atakami konkurentów i bardziej stabilne w przypadku zaostrzonej konkurencji cenowej.
- Wzrost atrakcyjności dla potencjalnych inwestorów
Inwestorzy finansowi i branżowi dużo lepiej wyceniają firmy o wysokich udziałach rynkowych. Jeżeli rozważasz pozyskanie inwestora do swojej firmy lub jej zbycie, zwiększenie sprzedaży szybko przyniesie wymierne korzyści.
- Niższe koszty jednostkowe dzięki korzyściom skali
Wzrost wolumenów produkcji lub handlu, dzięki bardziej efektywnemu wykorzystaniu stałych kosztów (utrzymanie firmy, zużycie środków trwałych, pracownicy), sprawia, że jednostkowe koszty produktów Twojej firmy spadają.